Een digitaal magazine is een vrij nieuwe manier om jezelf via het internet te presenteren.
In het geval van een website praten we over “pull” informatie, dat wil zeggen dat de klant zelf de informatie moet “halen” door op links en menu-items te klikken. De website probeert een “call to action” te creĆ«ren waarbij de klant getriggert wordt (zelf) actie te ondernemen.

Een digitaal magazine/brochure moet je een beetje zien als een grote ouderwetse autobrochure; een boekwerk waarbij je alleen de bladzijde hoeft om te slaan en de “content” (ook klikbare-video) op allerlei wijzen aan je wordt gepresenteerd. De informatie komt naar de klant toe, zogeheten “push” van informatie. In veel opzichten een ontzettend klantvriendelijke wijze van het presenteren van je product.

Daarnaast moet je denken aan tooepassingen als:

  • Interactieve nieuwsbrieven
  • Interactieve jaarverslagen
  • Magazines
  • Brochures

Een digitaal magazine wordt gekoppeld aan een door jezelf uitgekozen webadres. Dit kun je delen op je website, via social media of gewoonweg via mail of met een appje.